Ik ben er nog - Reisverslag uit Tallaght, Ierland van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu Ik ben er nog - Reisverslag uit Tallaght, Ierland van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu

Ik ben er nog

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

21 November 2008 | Ierland, Tallaght

Ik heb in lange tijd niets meer geschreven, maar dat komt omdat er niets bijzonders meer te melden is geweest. Ik ben bezig geweest met verschillende projecten van school, zoals een essay voor Cultural Studies, een rapport voor Marketing Communicatie, een 12 minuten durende live-show voor TV Productie en scripts en film-ideeën voor Media Writing. In de weekenden heb ik films gekeken en wat gedronken met het vaste gezelschap en in mijn vrije tijd doordeweeks kijk ik wat series (Dexter, Rome, The Tudors) en films of speel ik wat op de Xbox.

Zoals sommige 'abonnees' op mijn blog al weten, begint het me hier flink te vervelen en kijk ik zonder verdriet uit naar het moment dat ik hier weg kan met het vooruitzicht nooit meer terug te komen. Ik ben hier te vaak lastig gevallen en de mensen op straat zijn te a-sociaal voor een comfortabel en prettig leven hier. Ik heb het verder wel naar mijn zin, maar ik zal me hier nooit thuis voelen.

Gelukkig komt Nathalie over een week om de lange periode te breken met een zucht frisse wind. Dat ging trouwens bijna niet door omdat een examen van haar was verschoven naar de periode dat ze hier zou zijn. Gelukkig kon ze voor een klein bedrag wat eerder terugvliegen, zodat ze toch nog kan komen én het examen kan doen. Ik heb er enorm veel zin in en we hebben er erg lang op moeten wachten. De laatste week wachten zal nog wel moeilijk worden, maar we weten allebei dat het ruim de moeite waard zal zijn. Ze komt aan op vrijdag en blijft tot woensdagochtend. Ik heb besloten maandag en dinsdag niet naar de lessen te gaan, omdat ik ze tot nu braaf heb gevolgd en het geen ramp is als ik die lessen een keertje mis. Zo kunnen van de dagen dat we samen zijn extra veel genieten.

Verder nieuws dat jullie misschien interesseert, is dat ik 14 december weer terug ben in Nederland om de kerst thuis door te brengen. Ik zal in de eerste week van december weten wanneer de examens in januari precies zijn, dus tegen die tijd zal ik te vlucht terug naar Ierland boeken. Ik heb er zin in om weer bij familie te zijn en weer een biertje te gaan drinken met vrienden (Merlijn!). Ik zie jullie dan!

  • 21 November 2008 - 09:15

    Merlijn:

    Ha kerel!!

    Wat zonde dat de sfeer daar niet echt fantastisch is! Had het je gegund om het daar super te hebben! Hoop dat je xbox je tot nu toe genoeg vermaak brengt en anders koop je er toch een Wii bij:P! Ik wens je heel veel plezier toe met Nathalie! En vanaf 14 december moet zeker gaan lukken (heb 12 december laatste tentamen voor de vakantie)!! Dan drinken we er eentje (of he doe eens gek.....twee) op voor een schappelijke prijs (geen 6 euro voor een biertje :P!).

    Hasta Luego

  • 21 November 2008 - 18:05

    Liesbeth:

    Hoi we sturen heel wat groetjes over en weer via Nathalie, maar nu maar weer eens "straight" / "direct". Kun je jouw bijdrage voor de tv op een c.d. krijgen, want dat willen we best zien! Of wordt het niet uitgezonden? Ze zullen thuis ook wel blij zijn als je 14 dec. komt. Wij hebben Nathalie tussentijds al even bij ons gehad en dat was zalig! Blijf op je hoede en voorzichtig met jezelf in die akelige buurten! Veel succes met alle activiteiten en maak het maar supergezellig met z'n tweeen binnenkort! groetjes liesbeth

  • 08 December 2008 - 20:36

    Angela:

    Hoi Tom
    Fijn dat het nu niet meer zolang duurt voor je weer naar huis kunt komen
    Kom je ook even bij ons je gezicht laten zien?
    groetjes
    Angela B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Voor mijn studie Inetrnational Communications aan de Hogeschool van Arnhmen en Nijmegen, ga ik een half jaar in Tallaght bij Dublin studeren. Daarna ga ik een half jaar stage lopen in Schotland, samen met Nathalie. Dat is het plan althans, dat laatste half jaar staat nog niet vast. Via deze weblog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn verblijf.

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 29376

Voorgaande reizen:

06 September 2008 - 14 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: