Weer twee weken verder - Reisverslag uit Tallaght, Ierland van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu Weer twee weken verder - Reisverslag uit Tallaght, Ierland van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu

Weer twee weken verder

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

30 September 2008 | Ierland, Tallaght

Er zijn weer twee weken voorbij sinds mijn vorige bericht en ik vond het wel weer eens tijd om wat te melden.

Ik heb mijn eerste volle schoolweek achter de rug en ben nu in het midden van de volgende. Op maandag begin ik om 10 uur met Marketing Communicatie en op diezelfde dag heb ik om 2 uur Multimedia (gaat dit semester vooral om Macromedia Flash). Dan moet ik dinsdag om 9 uur op school zijn voor weer twee uur Marketing Communicatie, waarna ik de rest van de dag vrij heb. Woensdag kan ik uitslapen en begin ik om 2 uur met TV Productie, wat vooral te maken heeft met de techniek achter TV shows (camerawerk, productie, regie e.d.). Op donderdag en vrijdag begin ik allebei om negen uur. Donderdag heb drie uurtjes Media Writing. Daar houden we ons bezig met creatief en beeldend schrijven voor film. Vrijdag heb ik Cultural Studies, wat een beetje te vergelijken valt met geschiedenis. Er zijn veel van die vakken waar ik niet direct iets mee wil gaan doen, maar waarbij je wel vaardigheden krijgt aangeleerd die handig kunnen zijn in een creatieve baan. Het is ook weer eens wat anders dan actieplannen opstellen en rapporten schrijven in groepjes van zes of acht.

Ik heb me tijdens de clubdag ingeschreven voor de Vereniging voor Internationale Cultuur (of zoiets) en voor de Boxing Club, waarvoor ik vanavond mijn eerste training heb, als het goed is. Ik heb nog nooit eerder gebokst en misschien is het helemaal niets voor mij, maar ik maak nu toch allemaal nieuwe dingen mee, waarom ook geen nieuwe sport erbij?

De foto's die ik zometeen bij dit bericht ga plaatsen zijn van een nieuw uitstapje naar Dublin met een ander gezelschap en van een tripje van afgelopen weekend naar Howth; een kustplaatsje in de gemeente Dublin. We hebben daar onze zondag doorgebracht met het bekijken van de kust en de markt, het verdwalen in het dorpje, het drinken van een biertje in de Abbey Tavern en met het eten van Fish 'n' Chips.

Dat was het wel weer zo'n beetje voor deze keer. De volgende keer dat ik weer wat schrijf zal het wel zijn over de tijd dat Nathalie hier was (ze komt over 10 dagen). Jullie kunnen misschien wel van vorige berichten vermoeden dat ik niet kan wachten!

  • 01 Oktober 2008 - 12:33

    Mama:

    Hey lieve Tom,

    Ik wens je veel succes met je 1e boksles, papa heeft dat 1x gedaan en kreeg meteen een rood waas voor zijn ogen, dus als je een beetje op hem lijkt kan het wel eens niets voor je zijn. Leuk om de foto's van de anderen eens te zien, al veel over gehoord. Nog bedankt voor je lieve kaart, was heel erg leuk om te ontvangen.
    Je rooster valt zo te zien wel mee, je hebt nog hier en daar wat vrije tijd voor de nodige ciders.

    Liefs van mama.

  • 04 Oktober 2008 - 09:49

    Elco:

    Hey Tom, leuk om je belevenissen zo te volgen. Zo te zien heb je het wel naar je zin. Veel plezier met Nathalie!

    Gr,
    Elco

  • 07 Oktober 2008 - 22:32

    Suus:

    Hee Tommyboy!
    Super dat je het naar je zin hebt. Zo te zien heb je je draai al helemaal gevonden, bedoel het bier dan he! Hahha.
    Leuke mensen, leuk huis en Nathalie die komt..Enjoy!
    oja maak ff een foto van je eerste officiele blauw oog na je boxles, haha
    Groetjes, Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Voor mijn studie Inetrnational Communications aan de Hogeschool van Arnhmen en Nijmegen, ga ik een half jaar in Tallaght bij Dublin studeren. Daarna ga ik een half jaar stage lopen in Schotland, samen met Nathalie. Dat is het plan althans, dat laatste half jaar staat nog niet vast. Via deze weblog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn verblijf.

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 29389

Voorgaande reizen:

06 September 2008 - 14 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: