Eerste bericht Derby - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu Eerste bericht Derby - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu

Eerste bericht Derby

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

18 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Derby

In het huis waar ik verblijf is geen internet, dus ik schrijf dit op werk. Het wordt dus een niet al te lang bericht.

Ik ben goed en wel aangekomen in Derby in een fijn huis en op een aardig ruime kamer die ik samen met Nathalie mijn thuis mag noemen voor de komende zes maanden.

De eerste twee weken dat ik hier was, was Nathalie aan het werk, maar ik nog niet. Ik heb die twee weken besteed aan het verkennen van Derby (en het mega-grote Westfield winkelcentrum), boodschappen doen, TV kijken (Homes under the Hammer o.a.) en Xboxen (Fable 2). Ik heb me goed vermaakt al verveelde ik me soms wel.

Het weer was zo slecht (sneeuw) dat ik niet kon beginnen met mijn stage op de geplande dag. Toen ik een dag later kon beginnen met de kennismaking duurde dat maar een paar uur. Gewoon om de mensen te ontmoeten (allemaal aardig en leuk), het kantoor te zien (klein en aan huis) en de geschiedenis van het bedrijf te horen (dating website verkocht voor 150 miljoen en geïnvesteerd en de bedrijven die ze nu hebben).

Ik ben nu in mijn tweede stageweek. Het is tot nu toe veel database werk; e-mail adressen verzamelen voor de direct mail campagne. Het leuke is wel dat het een klein kantoor is en dat ik input heb in wat er in de direct mail komt en dat ik de resultaten kan zien. Ik heb ook al wat dingen voor de website kunnen ontwerpen zoals een logo voor het Welfare Assistance Programme. Ik zal die uploaden zodat jullie die kunnen zien.

Nu is het misschien een goede tijd om even kort uit te leggen wat het bedrijf is: Graham (mijn baas) is mede-eigenaar van twee websites: www.breedadog.com en www.missstudentuk.com. Ik werk op het moment voor Breedadog; een website voor fokkers die hun dekhonden en/of puppies willen adverteren en mensen die van de diensgten van fokkers gebruik willen maken. Deze website willen ze uitbreiden in de UK, maar ook in Amerika en uiteindelijk in Europa.
Na een maand zal ik ook aan de miss student site gaan werken; een verkiezing voor Engeland's beste vrouwelijke student (ze moeten vrienden verzamelen op de site en op Facebook en opdrachten doen die ze gegeven worden). De regionale finales beginnen de 25ste en ik ga sowieso naar de eerste in Leeds.

Ik ga morgen ook naar Manchester en de 24ste is er Shrovetide voetbal hier in Ashbourne waar ik werk en daar gaan we met het kantoor ook bij kijken. Shrovetide is middeleeuws voetbal waarbij het hele dorp mee doet en de doelen 3 mijl uit elkaar staan.

Ik houd er nu mee op en ga weer aan het werk. Wanneer ik internet heb in het huis (dat nog makkelijker gezegd is dan gedaan), zal ik vaker wat laten horen en anders gewoon af en toe op werk.

  • 18 Februari 2009 - 13:55

    Broer:

    Ey man, zo te horen gaat het best goed daar in Engeland. Leuk dat je een logo mocht ontwerpen voor een site. Grappig logootje by the way.
    Nog de kans gehad om die solo te luisteren?
    Werkse,
    Chris

  • 18 Februari 2009 - 15:32

    Felix:

    Heya,

    good to hear from you, Tom. I hope you have a great time and will drink a Bulmers tonight in your honour. ;)

    All the best,

    Felix

  • 19 Februari 2009 - 13:14

    Josje:

    He Broeder,
    Gaaf logo heb je ontworpen. Mag je trots op zijn. Mij lijkt me het middeleeuwse voetbal geweldig. Ben benieuwd wat je er van vond. Spreek je snel weer. Ook de groeten aan Nathalie.
    Liefs je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Voor mijn studie Inetrnational Communications aan de Hogeschool van Arnhmen en Nijmegen, ga ik een half jaar in Tallaght bij Dublin studeren. Daarna ga ik een half jaar stage lopen in Schotland, samen met Nathalie. Dat is het plan althans, dat laatste half jaar staat nog niet vast. Via deze weblog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn verblijf.

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 29389

Voorgaande reizen:

06 September 2008 - 14 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: