Terug uit Kopenhagen, nu voorbereiden op vertrek - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu Terug uit Kopenhagen, nu voorbereiden op vertrek - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu

Terug uit Kopenhagen, nu voorbereiden op vertrek

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

04 September 2008 | Nederland, Nijmegen

Van 27 augustus tot en met 2 september ben ik in Kopenhagen geweest. Ik heb dat op korte termijn besloten omdat ik Nathalie toch nog graag wilde opzoeken voordat ik zelf weg zou gaan naar Ierland. Ik moest heel vroeg op Schiphol zijn, dus heb ik een nachtje doorgebracht bij Mark en Harm-Jan op de Linnaeusstraat in Amsterdam.

De vlucht ging voorspoedig en om half elf was ik op Kopenhagen centraal station waar we Arjan (een vriend van ons die op doorreis was naar Zweden) nog even gezelschap gehouden hebben en daarna hebben we hem uitgezwaaid en zijn we met de bus naar Nathalie's appartement gegaan.

Ik zal kijken of ik wat foto's en video's kan uploaden zodat jullie een beter beeld krijgen van het appartement en mijn gehele verblijf.
Nathalie's appartement is mooi en groot en zeer goed bewoonbaar. Twee minpuntjes zijn de 93 treden die je op en af moet om er te komen, en het feit dat het nog niet helemaal af is (er ontbreken dus wat kleine dingen zoals een deurklink op de balkondeur en een gordijn voor diezelfde deur).

Nathalie zit op één kamer met Roshni, een meisje van ons op school. Roshni kan je er goed bij hebben als kamergenoot en ze is tegen mij ook heel aardig geweest. Ze snapte onze situatie compleet en heeft ons vaak, zonder dat we het hoefden te vragen, wat tijd en ruimte voor elkaar gegeven.

Ik heb me heel goed vermaakt in Kopenhagen, omdat we leuke dingen hebben gedaan (de stad in, dicht tegen elkaar aan een filmpje kijken op de bank, naar het museum erotique), maar ook omdat het een soort voorproefje was van hoe het is om op jezelf te wonen en dan vooral hoe het is om samen met Nathalie te wonen. Dat beviel mij uitermate goed en ik heb dus al zin in de tijd ná Ierland wanneer we gaan samenwonen in Schotland.

Ik ben me nu, een dag na terugkomst uit Kopenhagen, aan het klaarmaken voor mijn vertrek; dat is namelijk al overmorgen. Ik ga vandaag een wasje draaien, me uitschrijven bij de gemeente en dan beginnen met inpakken. Ik hoop ook dat ik voordat ik weg ga, iets kan doen aan mijn laptop die gister helemaal kapot is gegaan.

Dit is wel weer lang genoeg voor nu vind ik. Dan ga ik nu eens kijken of ik mijn verhaal wat kracht bij kan zetten door wat foto's te plaatsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Voor mijn studie Inetrnational Communications aan de Hogeschool van Arnhmen en Nijmegen, ga ik een half jaar in Tallaght bij Dublin studeren. Daarna ga ik een half jaar stage lopen in Schotland, samen met Nathalie. Dat is het plan althans, dat laatste half jaar staat nog niet vast. Via deze weblog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn verblijf.

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 29374

Voorgaande reizen:

06 September 2008 - 14 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: