Ervaringen tot zover - Reisverslag uit Tallaght, Ierland van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu Ervaringen tot zover - Reisverslag uit Tallaght, Ierland van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu

Ervaringen tot zover

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

14 September 2008 | Ierland, Tallaght

Ik zit nu ruim een week in Tallaght. Tot nu toe vernaak ik me goed. De eerste dagen dat de school nog niet begonnen was, heb ik de omgeving verkend, boodschappen gedaan en ben ik op zoek geweest naar het clubhuis van de boxclub waar ik graag lid van wil worden. Nu ben ik er eergisteren achter gekomen dat de trainingen van die club pas over een maand beginnen.

Ik ben op één dag ook naar Dublin geweest om de stad even te verkennen. Het is een mooie stad; heel groot met een geweldige mix tussen oud en nieuw. De grootste straten in het centrum zitten vol met grote winkelketens en straatartiesten, maar de kleinere wegen zijn nog in de oude stijl.

Donderdag 11 september begon de school voor de internationale studenten. We zijn toen vooral bezig geweest met het invullen van formulieren om de administratie voor de school rond te krijgen. We hebben toen gelijk een schoolpas gekregen en we werden rondgeleid door de school en over de campus. De voorzieningen die ze daar voor studenten hebben zijn echt waanzinnig! Gratis psychologische hulp, twee zusters, een dokter, een kapelaan die je ook financiele hulp kan geven wanneer dat nodig is. Ze hebben een aparte afdeling die je bijlessen kan geven wanneer je dat wilt. Ze zijn ook bezig met het bouwen van een zogenaamde 'quiet room' waar, wanneer die af is, door de kapelaan ook meditatiesessies gegeven gaan worden, maar waar je in het begin vooral heen kan gaan wanneer "de drukte in de gangen je te veel wordt". Ik denk niet dat ik veel van die hulp nodig zal hebben (ik had de fysiotherapeut nog niet genoemd, geloof ik), maar ik vind het wel te gek dat het er allemaal is.

De internationale studenten die ik tot nu toe gesproken heb (zo'n 90% van de grofweg 60 studenten), zijn allemaal heel tof. Er is daar Felix, een Duitser met een goed gevoel voor humor en muziek. Dan hebben we Lukas uit Oostenrijk met een idem gevoel voor humor en een beter gevoel voor muziek (hij houdt van Disturbed). Dan is er Claudia uit Oostenrijk en Liane uit Duitsland. Met Liane, Claire-Lize en Vincent (beiden uit Frankrijk) ben ik laatst naar Dublin geweest. Dan zijn er nog twee Nederlanders met wie ik het ook wel kan vinden; Chris Veenema en Ricky Holland.

Dan zijn er nog de mensen die me wel aardig lijken, maar waar ik nog niet niet zo veel mee heb kunnen praten: Allejandro uit Spanje, Franc uit Frankrijk, Steffan uit Oostenrijk, Radka uit Tsjechië, Isabel uit Spanje, Miriam uit Duitsland en ga zo maar door.

Ik zal foto's uploaden van mijn kamertje, het huis en de trip naar Dublin.

Ik moet me de komende week bezig gaan houden met het bezoeken van elke les die ik interessant vind. De week erna is Fresher's week, wat werd beschreven als 5 dagen feest. In totaal heb ik daarna nog 5 weken om een definitief vakkenpakket samen te stellen.

Ik denk dat ik het zo wel ongeveer gehad heb, maar niet nadat ik in grote vreugde heb vermeld dat Nathalie mij komt bezoeken op de tiende van oktober. Ze blijft tien dagen! Daar kijk ik wel erg naar uit.

Ik houd jullie verder op de hoogte, maar voor nu ben ik klaar. Als de foto's er nog niet zijn wanneer je dit leest, ben ik daar nog mee bezig. Probeer het dan iets later weer...

  • 14 September 2008 - 14:39

    Mama:

    Leuke foto's. Het buro ziet er prima uit. Heeft Tim goed gedaan. De bril zou ik nooit meer afzetten als ik jou was, knap je reuze van op. Lukas mag ook blijven, als hij van Disturbed houdt zit het wel goed. Heb je hem verteld dat Josje en ik er naartoe gaan? (als ik mag)
    Wat is St.Stephens?
    Ik ben erg blij te horen dat je bericht en de foto's prima zijn en ik wens je volgende week veel plezier!!

    Heel veel liefs, mama

  • 14 September 2008 - 14:46

    Chris:

    Hey man,
    ziet er allemaal vet chill uit. Interessante nieuwe mensen leren kennen in Ierland en mooie gebieden verkennen.
    Ben wel een beetje jaloers, want dat lijkt me namelijk super gaaf.
    Ik spreek je later, wanneer ik google talk geregeld heb bijvoorbeeld.

    Chris B. (B voor Broer)

  • 14 September 2008 - 17:39

    Josje:

    Lieve Tom,
    Ik ben blij dat je het tot nu toe naar je zin hebt gehad. Ik hoop dat je de lessen ook leuk gaat vinden en dat je zo een lessenpakket kunt samenstellen. Heel veel plezier en succes.
    Liefs Josje

  • 19 September 2008 - 19:25

    Liesbeth:

    Wat leuk om door de foto,s meteen ook beelden bij je verhaal te hebben. Het ziet er weer heel anders uit dan bij Nathalie. Het grappige is dat als ik met Nathalie praat, jij vaak ook even "om de hoek / on the line" komt kijken. Fijn dat je daar veel mensen ontmoet, want dan ben je ook niet gauw alleen. Hopelijk worden de dagen snel wat meer gevuld. Nathalie's oog is vervangen door een erg leuke foto van jullie beiden. Geniet maar met volle teugen! groetjes


  • 23 September 2008 - 11:46

    Merlijn:

    ha jongen,
    potverdikkie ik mis wel iemand om zomaar even een biertje mee te drinken!! Maar je verhalen lezen is ook interessant:P! haha, ik zie en lees dat je het mooi hebt daar! Maak er een supertijd van en ik ben heel benieuwd naar je volgende verhalen!!

    hasta luego

  • 26 September 2008 - 14:16

    Laura:

    Lieve Tom,

    Hoe is het met je? Heb je al super lang niet gesproken en wist niet eens dat je nu in Ierland zit!

    Kwam Merlijn toevallig tegen en we hadden het even over jou (vraag altijd naar je) en hij vertelde me van deze site. Dus zodoende!

    Ik wil jou een hele fijne tijd wensen en ik hoop dat je ervan geniet, leuke, interessante mensen ontmoet en een heleboel leert:)

    Verder wil ik nog kwijt dat ik het ontzettend jammer vind dat we het contact zo verloren zijn.

    Je krijgt uiteraard de groetjes van mijn ouders enzo!

    Veel liefs en nogmaals een fijne tijd!

    Laura

  • 30 September 2008 - 17:07

    Felix:

    Oh, I'm flushing. ;)
    I always thought that beeing German and having a sense of humour is mutually exclusive.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Voor mijn studie Inetrnational Communications aan de Hogeschool van Arnhmen en Nijmegen, ga ik een half jaar in Tallaght bij Dublin studeren. Daarna ga ik een half jaar stage lopen in Schotland, samen met Nathalie. Dat is het plan althans, dat laatste half jaar staat nog niet vast. Via deze weblog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn verblijf.

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 29379

Voorgaande reizen:

06 September 2008 - 14 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: