Nathalie is geweest - Reisverslag uit Tallaght, Ierland van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu Nathalie is geweest - Reisverslag uit Tallaght, Ierland van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu

Nathalie is geweest

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

20 Oktober 2008 | Ierland, Tallaght

Vanochtend heb ik Nathalie op het vliegveld afgezet, ze is nu weer in Kopenhagen. Tien dagen lang hebben we van elkaars gezelschap kunnen genieten in Ierland.
We hebben eigenlijk niet zoveel gedaan; boodschapjes, koken, filmpje kijken. We zijn nog wel naar Dublin en Howth geweest, en samen met Felix en Chris naar Dunleary.
Het was echt heel leuk en we hebben ons ongelofelijk vermaakt met het gewoon bij elkaar zijn en af en toe een beirtje drinken met Felix, Chris en Christian.

Zaterdagavond was er wel iets raars gebeurd; ik ben ik de bus 'aangevallen'. Nathalie en ik waren op weg naar huis van een dagje uit met Felix en Chris, we hadden net gegeten. We kwamen aanlopen bij de bushalte en de bus kwam net aanrijden; geluk voor ons. Eén of andere mafkees komt bijna onder de bus omdat hij veel te laat nog oversteekt. Ik stap in de bus en krijg een duw in mijn rug; vervelend, maar daar kijk ik niet echt meer van op. Toen ik net voorbij de chauffeur was gelopen krijg ik ineens een klap op mijn achterhoofd, waarop ik omkijk en een dronken idioot zie wankelen. Ik wil uitstappen om hem te vragen waar hij mee bezig is, maar Nathalie houdt mij een beetje tegen en opeens springt er een andere jongen op mij af en slaat richting mijn gezicht. Die gast was ook enorm dronken, dus zijn klap heeft de snelheid van vallend herfstblad. Ik buig mijn hoofd en Nathalie duwt die lullo de bus uit. Toen sloot de buschauffeur de deur, reed weg en zei dat we de €1,05 voor de rit wel mochten laten zitten.

Ik ben wel steeds minder respect gaan krijgen voor Ierland en de Ierse bevolking (of in ieder geval die van Tallaght).

Aankomend weekend ga ik op een trip met de International Culture Society naar Noord Ierland. Daar heb ik heel veel zin in, want dan krijg ik de mooie natuur te zien waar Ierland bekend om staat. Ik vertrek Zaterdag naar Belfast, dan zondag de Antrim Coast & Glens, Bushmills Distillery, Giant’s Causeway en Derry. Maandag dan nog meer Derry en Lough Erne. Vooral de Antrim Coast en de Giant's Causeway lijken me zeer mooi. Zoek maar eens wat plaatjes op met Google...

Nathalie heeft nog school tot 21 november. Ze gaat binnenkort vragen wanneer de examans zijn, maar waarschijnlijk kan ze rond die datum wel weer langskomen. Daar kijk ik alweer naar uit.

Dit was het weer voor deze keer, maar ik wil nog even met nadruk papa en mama bedanken voor de hotelkamer; het was echt heerlijk!!! Opa en oma ook hartelijk dank voor het uit-eten-geld, we hebben er enorm van genoten. Het eerste weekend was droomachtig!

  • 20 Oktober 2008 - 21:20

    Tim:

    Boksen is denk ik een goede keuze geweest:).

    Ik ben blij dat jullie het zo leuk hebben gehad. Veel sterkte en geniet van de natuur!

    Groet,
    Tim

  • 22 Oktober 2008 - 08:03

    Josje:

    Lieve Tom,
    Goed om te horen dat het leuk met Nathalie was. Wel bizar verhaal van die dronken lui bij de bushalte. Stelletje klootzakken! Wel goed dat Nathalie erbij was om je tegen te houden, want je weet nooit wat dat soort mensen op zak hebben. Ik heb van papa gehoord dat je met kerst naar huis komt, ik heb er nu al heel veel zin in! Nog veel plezier en succes daar in Ierland.
    Liefs Josje

  • 22 Oktober 2008 - 12:33

    Mama:

    Lieve Tom,

    Ik ben blij dat je het fijn hebt gehad met Nathalie. Ik ben ook superblij te horen dat je met Kerst thuis zult zijn. Ik mis je toch wel heel erg en ik zal blij zijn je weer te zien.
    Ik hoop dat de komende weken lekker snel voor je gaan en dat je het heel erg leuk zult hebben in Belfast en omstreken.

    Heel veel liefs,
    mama

  • 22 Oktober 2008 - 13:51

    Angela:

    Hoi Tom,

    Wat een idioten zeg,daar die dronken lui,blijf maar ver uit de buurt van dat soort losers.
    Ik wens je een bijzonder weekend toe in n.Ierland
    veel groeten en succes
    Angela B.

  • 12 November 2008 - 17:23

    Maud:

    Leuk om jouw blogs te lezen! Geweldige proza "..de snelheid van een vallend hefstblad."
    Verder vermaak je je goed lees ik.
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Voor mijn studie Inetrnational Communications aan de Hogeschool van Arnhmen en Nijmegen, ga ik een half jaar in Tallaght bij Dublin studeren. Daarna ga ik een half jaar stage lopen in Schotland, samen met Nathalie. Dat is het plan althans, dat laatste half jaar staat nog niet vast. Via deze weblog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn verblijf.

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 29378

Voorgaande reizen:

06 September 2008 - 14 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: