Nog een paar dagen - Reisverslag uit Tallaght, Ierland van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen - Reisverslag uit Tallaght, Ierland van Tom Brouwers - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

11 Januari 2009 | Ierland, Tallaght

Ik ben de kerstvakantie thuis geweest en heb me goed vermaakt. De kerst met familie doorgebracht en tweede kerstdag zelfs lekker naar het Sanadome geweest met Nathalie. Ik heb iedereen weer gezien en dat heeft me goed gedaan.

Nu ben ik weer terug in Ierland voor twee examens. De eerste heb ik een paar dagen geleden gehad; Cultural Studies. Daar was ik wel bang voor, want ik snapte er weinig van en we moesten drie essays in twee uur schrijven. Uiteindelijk is het me gelukt en heb ik wel vertrouwen in. Op mijn verjaardag nog een laatste examen; Marketing Communications. Dat moet wel goed komen aangezien mijn hele studie in Nederland over Marketing Communications gaat.

Ik heb tussen die twee examens dus veel vrije tijd en tot nu toe is het me gelukt me niet te vervelen. Ik heb voor een paar euro een Xbox-spel gekocht dat me tot nu toe zeer is meegevallen (voor de geïnteresseerden: Crackdown). Verder kijk ik 's avonds een filmpje of twee in mijn eentje of met Felix en Chris en/of Chris (er zijn twee Chrissen).

Komende woensdag komen papa, mama en Chris hier naar toe. Die hebben een huisje gehuurd in een dorp een uur van Dublin. Ik kan ze dan even mijn omgeving laten zien en samen Dublin in, én ik vind het natuurlijk super dat ze er zijn voor mijn verjaardag. Ik ga zo ook een paar uitnodigingen sturen naar wat mensen hier voor een bescheiden feestje op 16 januari. Helaas is er dan ook een afscheidsfeest van alle Erasmus studenten, dus iedereen zal daar later op de avond wel naar toe gaan, maar dat mag de pret niet drukken.

17 januari vertrek ik dan weer naar Nederland om een kleine week later (de 24e) door te gaan naar Derby in Engeland. Nathalie zit daar al en die begint morgen met haar stage. Ik begin pas 4 februari, maar ik ga dus wat eerder om Nathalie gezelschap te houden en te wennen in Derby. Ik ben benieuwd naar waar ik terecht ga komen en wat voor een kamer we krijgen (Nathalie zit nu op een tijdelijke kamer, omdat die van ons net geverfd is). Ik krijg als het goed is vanmiddag een foto van haar van de buitenkant van 'ons huis'. Ik ben benieuwd.

Mijn nieuwe adres in Engeland zal zijn:
9 Drewry Lane DERBY
DE22 3QS

Ik zal ook een nieuw telefoon nummer krijgen daar, maar dat laat ik te zijner tijd nog wel weten.

Dit was het weer voor nu, ik hoop jullie allemaal nog te zien voordat ik weer naar Engeland vertrek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Voor mijn studie Inetrnational Communications aan de Hogeschool van Arnhmen en Nijmegen, ga ik een half jaar in Tallaght bij Dublin studeren. Daarna ga ik een half jaar stage lopen in Schotland, samen met Nathalie. Dat is het plan althans, dat laatste half jaar staat nog niet vast. Via deze weblog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn verblijf.

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 29381

Voorgaande reizen:

06 September 2008 - 14 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: